5 Mayıs 2011 Perşembe

hıdırellez



aslında bu ülkede hıdırellez'e 39 yıl önce gölge düşmüş, hıdır yetişememiş... gitmiş göz göre göre üç fidan. ölümün anlamlısı olur mu bilinnmez ama 39 yıl önce bugün asılan deniz, hüseyin ve yusuf'un avukatları halit çelenk bugün hayatını yitirdi. her yıl mezarının başında andığı denizlerin yanına gitti. bşr arkadaşım şöyle bir şey yazmış bugün üstüne söz söylemeyeyim: "Halit Çelenk Denizlerin yanına göçmüş. 6 Mayıs'ta sarılacakmış onlara. Çok sevmişti onları, çok özlüyordu ama ama saatini kurduğunu bilmiyodum."



ankara'dayken benan'dı bu hıdırellez işlerinin dürtücüsü. hiçbir şey yapmasak sabah kırmızı kumaşa sarılı paralarımızı tutuştururdu elimize... istanbul'a yerleştiğimden bu seneye kadar 3 senedir ahırkapı'ya gittim. ama evde dilenen dileklerin tadı olmadı. beraber bir şey yapabilmek sanırım mesele.

ve bugün ben, tek başıma paraları hazırladım; bir kendime, bir ablama (benan kendine yapmıştır çoktan). kağıda dileğimi çizdim, tek olsun büyük olsun dediğim için biraz zor oldu seçmem.. toprağa gömüldü dilek, dala asıldı paralar. güzel olsun her şey diye bütün bunlar...

bunu da dinleyelim...

Hiç yorum yok: